Vi viser reklamer for låneudbydere og dækker ikke nødvendgivis hele markedet for låneudbydere
Vi kender alle den slags leder, hvis fokus bare er at nå de daglige mål og KPI’er. Hvad lederen egentlig burde reflektere over, er kvaliteten af salgene. Hver dag i de forskellige call centre bliver der ringet til tusinde kunder, med det ene fokus at få dem til at købe, og have en god eller rimelig oplevelse med deres køb.
Det man burde gøre, er at hjælpe kunden med at træffe det rette valg. Vores salg med vores ringesystem skal anskues fra kundens perspektiv. Hvis vi eksempelvis tager udgangspunkt i et mobilabonnement. Så kan produktet her være fantastisk, for det bringer familier og andet tættere.
Normalvis er én af de mest brugte USP’er pris. Kunden er villig til at betale en fair pris, for et produkt der skaber noget værdi for dem eller deres hverdag. Men når vi bruger ringesystemet til at ringe ud til kunden, skal vi have fokus på først og fremmest at lytte til vores kunde. Small talk med din kunde inden USP’erne. Her er du nysgerrig på deres liv, lytter til behovet. For det er ikke alder der siger ja for at spare penge, nogle siger ja til et dyre abonnement end de betaler i dag, fordi at de mener at dit produkt skaber mere værdi for dem.
Vi skal med produktet og salget hjælpe vores kunde til et bedre, nemmere eller mere komfortabelt liv ved at vælge vores produkt ELLER blive hos den leverandør, hvor de er i dag, præcis af den grund at det er det bedste og rette valg for kunden. Jamen hvordan vurderer man, hvilket valg kunden burde træffe? Vi har gang i et opkald med vores ringesystemet, så det vi gør er at tænke på kundens dagligdag, løsninger og ikke mindst, hvilket behov vores kunde har. Sælgerens opgave er at tegne et billede af hvilket reelt behov kunden har, og på den baggrund rådgive om såvel egne produkt, men er kunden det rette sted, så lad dem blive hos den leverandør.
Vi sælgere har en pligt i at sikre at alle kunder har et uforløst behov, eller problem som vores produkt kan løse, får det tilbud de har behov for.
Øg effektiviteten med et telemarketingsystem
Et system, hvis fokus var på, hvor effektivt man kan gøre udringningerne. Forestil dig et telemarketingsystem der kan ringe til 10 på samme tid, og dem der besvarer opkaldende, bliver delt ud til de ledige sælgere. Dette kaldes en predictive dialer. Her venter man altså ikke på at kunden besvarer opkaldet. Man kan se dem som et flow – du snakker med en kunde, afslutter opkaldet og bliver derefter med det samme viderestillet til den næste kunde. Her vil kunderne en gang imellem opleve at der ikke er nogen i røret når de besvarer opkaldet.
I dag går nysalg i en anden retning. Effektivitet er stadig én af de vigtigste parametre, men den kombineres med relevans i dag. I dag ringer vi til nogle der har givet udtryk for at de har en reel interesse for det pågældende produkt eller service. De har altså vist interesse for at de er i markedet for at skifte eller købe til vores produkt. Denne form for dialer kaldes progressive dialer.
Telemarketing er én af de mest effektive salgskanaler, også i dag. Det er det fordi at du har kunden direkte i røret, og kan arbejde med overbevisninger, logik, indvendinger og forhandlinger direkte i telefonen. Telemarketing systemet er et værktøj, og ligesom alt andet værktøj, får man kun de bedste resultater ved at bruge det rigtige værktøj, til den rette opgave.
Så har du en forretning, hvor du ønsker mere effektivitet, er den rigtige løsninger for jer en kombination af kanaler, hvor telemarketing først bringes i anvendelse til sidst. Med en kombination af kanaler får vi kundens opmærksomhed, de lærer os at kende, og når de har behov for vores produkt, ringer vi til dem med netop den løsning som de har givet udtryk for at de har behov for. At bruge denne metode/løsning er langt mere effektiv end at ringe til flere tusinde privatpersoner hver dag hele året, for at spørge om de ikke kunne tænke sig at købe din løsning i dag.